Doktor Philip

12:01 PM

Jens Lapidus, i Åhlens reklamkampanj. Styling: Philip Warkander
This is all fake, this is all plastic, this is me – An ethnographic study of the interrelations between style, sexuality and gender in contemporary Stockholm.

Det är titeln på världens första modedoktors avhandling. Philip Warkander heter han och vi ska hålla ögonen på honom för han verkar faktiskt lika äkta som den ytliga värld han skriver om. 

Philip var den som stylade kändisarna i en av Åhlens senaste modekampanjer, den där med en rosaklädd Jens Lapidus. En mycket omskriven kampanj med olika tolkningssätt.

I ett av hans senaste inlägg på tidningen Bon där han bloggar, citerar han mystikern Jalaluddin Rumi ”igår var jag smart, och ville förändra världen. Idag är jag vis, och därför förändrar jag mig själv.”

Och precis så hoppas vi kunna inspirera till bättre konsumtion. Tänk inte så mycket på alla de där bra grejerna du skulle vilja göra om du kunde, lev dem istället. Mer om Philip Warkander senare!

LÄS BLOGGEN PÅ BON




You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Instragram